Конспекти уроків

Українська мова    2 клас

Урок 94
Тема: АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА РОЛЛЮ ДІЄСЛІВ У МОВЛЕННІ. ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ ЗА ПИТАННЯМИ
Мета: вчити учнів знаходити в текстах дієслова, доречно їх використовувати, ставити до них питання; з’ясувати роль дієслів у мовленні; розвивати діалогічне мовлення; збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, до родини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Аналіз типових помилок, допущених учнями під час написання диктанту. Робота щодо їх усунення.
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Відгадайте загадку.
Банки немає, чашки не просить,
Але додому мед приносить. (Бджола)
— Запишіть каліграфічно.
Дж ол бджола
— Виконайте звуковий аналіз слова бджола.
Маленька бджілка, але й та трудиться.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Прочитайте текст.
Любий друже! Ти вже другокласник. Навчився добре читати, писати. Однак не зупиняйся на досягнутому. Багато читай, читай вдумливо. Художні твори розкриють перед тобою красу і силу рідної мови, виразність і музику слова. Читаючи вірші, оповідання, казки, легенди ти засвоїш мовні скарби свого народу, поповниш свій словниковий запас, навчишся правильно вислов­лювати свої думки.
— Передайте зміст прочитаного своїми словами.
Учні висловлюють свої думки, найбільш вдале речення записують у зо­шити.
— Знайдіть у тексті слова — назви дій.
— Нехай сьогоднішній урок не пройде для вас марно. Будемо вчитися зна­ходити дієслова, ставити до них питання, розвиватимемо своє мовлення.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда про Т. Г. Шевченка
— Розгляньте ілюстрацію на с. 131. Що на ній зображено?
— Розкажіть, що ви знаєте про Тараса Шевченка.
— Пригадайте, які вірші Т. Г. Шевченка ви вивчали.
— Послухайте вірш Лесі Храпливої «Тарас Шевченко».
Іде весна, іде ясна,
Мов квітка розвилася,
І спогад нам несе вона
Про віщого Тараса.
Що більше сотні тому літ
Умер в чужій країні, Та славний він на цілий світ,
Його всі знають нині.
2. Робота за підручником (с. 131–132)
Вправа 347
— Прочитайте вірш. Яку пору доби описав поет?
— Спишіть два останні рядки вірша. Підкресліть дієслова двома рисками. На які питання вони відповідають?
— До слів гомоніти, перекликатись доберіть слова, близькі за значенням.
— Послухайте ще раз текст. Назвіть слова — назви дій. На які питання вони відповідають?
— Замініть ці слова за зразком так, щоб вони відповідали на питання що робив?.
3. Фізкультхвилинка
4. Виконання вправи 348 (с. 132)
Слухання пісні «Родина» (сл. В. Крищенка, муз. О. Злотника, виконавець: Н. Яремчук).
Сім’я — це слово нам багато чого скаже.
Сім’я нам з народження в дорогу життя покаже.
І кожен, якою б з нею не був момент,
Чарівний, рідніше моментів і немає.
Сім’я з нами поруч завжди і скрізь,
Вона багато значить в кожній долі.
— Прочитайте уривок з вірша Вадима Крищенка. Назвіть членів своєї сім’ї.
— До слова родина доберіть слово, близьке за значенням.
— Останні два рядки вірша запишіть по пам’яті.
5. Творчий вибірковий диктант
— Доповніть прислів’я та приказки словами — назвами дії. (Учні допи­сують останнє слово.)
Книга вчить, як у світі...
Треба нахилитись, щоб води...
Був би сад, а солов’ї...
Хто співає, той журбу...
— Прочитайте записані слова, поставте до них питання. (Що робить? вчить; що зробити? напитись; що зроблять? прилетять; що робить? про­ганяє.)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра «Продовж речення»
— Сьогодні на уроці я навчився...
— Я дізнався...
— Найбільше мені сподобалося...
— Хочу ще дізнатися...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 132, вправа 349.
Українська мова    2 клас
Урок 95
Тема: УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ДІАЛОГУ
Мета: продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки в театрі; вдоскона­лювати навички роботи в парі; вчити складати діалоги і розігрувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до пре­красного.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 132, вправа 349)
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Замініть одним словом.
Закріплений на палиці, обтягнутий тканиною, складаний каркас у формі півкулі для захисту від дощу і сонця. (Парасолька)
— Запишіть каліграфічно.
Па ра соль ка парасолька
Під кущами гриби розкрили свої парасольки.
— Поділіть слово парасольки на склади для переносу.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми будемо вчитися складати діалоги і здійснимо уявну по­дорож у чарівне місце. Тож — до роботи!
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виконання вправи 357 (с. 134)
Робота в парах
— Прочитайте.
— Скажіть, як звали нинішній день позавчора? Як зватимуть його після­завтра?
— Назвіть за порядком усі дні тижня. Запишіть їх.
2. Уявна подорож до театру
— Настав час обіцяної подорожі. Куди помандруємо, дізнаєтеся, відга­давши загадку.
Установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів — це... (театр).
— Діти, сьогодні ми подумки відвідаємо театр. Хто з вас бував у театрі? Розкажіть, що особливого запам’яталося.
— Чи було відвідування театру для вас святом?
— Як поводилися люди? Чи заважав хтось вам під час вистави?
— Зараз ми послухаємо музику й уявімо, що ми в театрі. Хто хоче, може заплющити очі.
... Ми бачимо гаснучі вогні кришталевих люстр і сірі сутінки великої зали, наповненої диханням і легким шерехом красивого вбрання. Ми відчуваємо ра­дісне очікування великого дива, ім’я якому — мистецтво.
— Хто створює хвилююче, дивне, незабутнє свято, що нас оточує в театрі? (Відповіді дітей.)
— Так, артисти, але ще й режисери, освітлювачі, працівники сцени, а також ті, хто допомагає нам зняти пальто, знайти місце в залі, хто продає ли­монад у буфеті.
Вирушаючи до театру, на концерт, у музей, треба особливо прискіпливо оглянути себе і дуже ретельно привести все до ладу: одяг, взуття, зачіску, нігті та ін.
Це одне з найважливіших правил глядача, але є ще й інші, про які і погово­римо, вирішуючи задачі глядача. (Див. Додаток на с. 64)
3. Фізкультхвилинка

4. Продовження уявної подорожі
— Давайте зробимо антракт і потанцюємо.
— Отже, уявіть акторів на сцені. Вони можуть плакати, сміятися, гинути, грати позитивних героїв, за яких ми переживаємо, бувають негативні персо­нажі, яких ми ненавидимо. Як же актор грає роль? Якщо буде просто прики­датися, то ми йому не повіримо. Справжній актор переживає всі почуття. Він довго готує свою роль. Він, режисер і уся творча група довго готують спек­такль. Репетиції відбуваються впродовж багатьох місяців.
Давайте зазирнемо за лаштунки і послухаємо розмову двох акторів після спектаклю...
Заздалегідь підготовлені учні обігрують ситуацію.
Інсценізація
— Діти, що засмучує акторів?
— Яким ви собі уявляєте гарного актора, гарного глядача?
— Як глядач виражає свою подяку акторам за їхню майстерність?
Учитель пропонує учням ознайомитися з театральним словничком.
— Незабаром учні нашої школи відвідають драматичний театр. Споді­ваюся, і наш клас поповнить ряди шанувальників театрального мистецтва, і ваше поводження в театрі буде гідним.
Приходити слід за 10–15 хвилин до початку, щоби був час спокійно роздяг­нутися і зайняти своє місце.

5. Виконання вправи 351 (с. 133)
Зі слів кожного рядка складіть репліки, щоб утворився діалог. Розіграйте діалог.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Де ми з вами подумки сьогодні побували?
— Повторимо правила поведінки в театрі, розучивши вірш.
Охайним завжди до театру ходи
І чепурись, як ідеш ти туди.
Той до театру вчасно прибуває,
Хто ввічливим завжди себе вважає.
Одяг у гардеробі залишають —
Це правило всі діти знають.
Виховані діти мусять знати —
Під час вистави не треба жувати.
Під час вистави ти не ходи,
Сиди, уважно дивись і помовчи.
Ти іншим присутнім не заважай
І гучно з сусідкою не розмовляй.
Скінчилась вистава, ти геть не спіши,
А краще акторам «Спасибі» скажи.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 134, вправа 352.

Математика 2 клас
Тема: Розв’язування задач і прикладів, які включають множення числа 7. Складання виразів і знаходження їх значень
Мета: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати обачність під час збирання грибів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (с. 123, завдання 814; 815)
Завдання 814
— Скільки всього дітей у хорі?
Завдання 815
— Прочитайте складені вирази та їх значення.
2. Усне розв’язування задачі
У саду працювали 18 хлопчиків і 6 дівчаток.
— У скільки разів хлопчиків було більше, ніж дівчаток?
— У скільки разів дівчаток було менше, ніж хлопчиків?
— На скільки хлопчиків було більше, ніж дівчаток?
— На скільки дівчаток було менше, ніж хлопчиків?
3. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
7; 17; 27; ...; 47; 57; ...; ...; ...; 97.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 7.
IV. Повторення вивченогоматеріалу
1. Робота за підручником (с. 123–124)
Завдання 816
Учні знаходять значення виразу зі змінною. Якщо k = 18, то k : 6 = 18 : 6 = = 3 — коментує учитель.
Решту виразів коментують учні.
Завдання 817. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають вирази і пояснюють спосіб обчислення.
Завдання 818
Після колективного ознайомлення зі змістом завдання один учень біля дошки розв’язує і пояснює, які числа можна поставити у «віконця» без виконання обчислень.
Учитель звертає увагу на те, що перша і друга нерівності мають по декілька значень, а рівність має тільки одне конкретне значення.
Завдання 819. Математичний диктант
Один учень працює за закритою дошкою. Записує тільки відповіді.
У скільки разів: 6 грн більше, ніж 2 грн? 30 м більше від 6 м? 2 год менше за 8 год? 18 кг більше від 3 кг? 5 дм менше від 40 дм?
Завдання 820. Усне виконання завдання
— Яка маса залізного бруска?
— На скільки кілограмів його маса більша від маси дерев’яного?
Завдання 821. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз, складання короткого запису
Сильні учні записують розв’язання самостійно.
Решта учнів записують розв’язання, користуючись планом і схемою.
1) Скільки всього журналів і брошур приніс листоноша? ( + = )
2) У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур разом? ( : = )
Завдання 822. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Складання виразів та знаходження їх значень
Числа і вирази (17 + 13) і 6 7 і (12 – 7) 7 • 4 і 32 : 4
Знайти часткудобутокрізницю
2. Робота над задачею
У парку посадили 12 беріз і 33 клени в 5 рядів порівну.
— Скільки дерев посадили в кожному ряду?
— Скільки ще треба посадити дерев, щоб вийшло 8 таких рядів?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання

С. 124, завдання 824; 825.


                                                                                      Математика     2 клас
Тема: Таблиця ділення на 7. Задачі на кратне порівняння
Мета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 7; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння, обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
 1 Усна лічба
1)Назвіть потрібні множники.
2)Математичний диктант.
 • Яке число потрібно розділити на 6, щоб отримати 7?
 • Яке число в 7 разів менше 42?
 • Перший множник 5, другий невідомий, добуток 35. Чому дорівнює другий множник?
 • У скільки разів 70 більше 10?
 • На яке число потрібно розділити 54, щоб отримати 9?
 • Назвіть усі числа, на які ділиться число 18.
 • Назвіть декілька чисел, які при множенні дають 24.
Відповіді: 42; 6; 7; 7; 6; 1, 2, 3, 6, 9, 18; 1 і 24; 6 і 4; 12 і 2.
 2 Завдання для опитування
1) Робота з виразами.
— Складіть вирази і знайдіть їх значення.
 • Різницю чисел 73 і 66 помножити на число 6. ((73 - 66) • 6)
 • Від числа 80 відняти частку чисел 42 і 6. (80 - 42 : 6)
 • Суму чисел 37 і 23 розділити на добуток 2 і 3. ((37 + 23) : (2 • 3))
2) Приклади з «віконечками».
43 - □ = 2554- □ = 36
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 7; розв’язуватимемо приклади і задачі на ділення на 7.
IV.Вивчення нового матеріалу
 1 Підготовча робота
— З кожного прикладу на множення складіть приклад на ділення на 7.
7 ■ 2 = 14 7■ 6 = 427■ 9 = 63
— Що отримаємо, якщо добуток розділимо на один з множників? (Другий множник)
Пояснення нового матеріалу. Робота з таблицями
7 2 = 14 14 : 7 = 2
7 3 = 21 21 : 7 = 3
7 4 = 28 28 : 7 = 4
7 5 = 35 35 : 7 = 5
7 6 = 42 42 : 7 = 6
7 7 = 49 49 : 7 = 7
7 8 = 56 56 : 7 = 8
7 9 = 63 63 : 7 = 9
— Поясніть, як склали таблицю ділення на 7. (Добуток поділили на множник 7.)
 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу
1) Фронтальна робота.
— Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 2?
— Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 8? 3? 7? 4? 6? 5?
2) Робота в парах.
Учні по черзі задають приклад на множення числа 7, складають відповідний приклад ділення на 7.
 ► Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
 1 Самостійна робота
49 : 7 + 14 60-63 : 7 (68 - 26) : 7 21 : 7 + 0
42 : 7 ■ 581 - 56 : 7 35 - 14 : 728 : 7 - 4
Самоперевірка — за відповідями на дошці: 21; 30; 51; 73; 6; 33; 3; 0.
 2 Робота над задачами
1)Складання задачі за коротким записом.
Т. — 12 кг —
Д. — ?, на 9 кг <
— Яка маса гарбуза? (12 кг)
 З у ? разів >
— Що відомо про масу дині? (На 9 кг менше)
— Чи можна дізнатися масу дині? (Так) Якою дією? (Відніманням)
— Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, у скільки разів маса гарбуза більше маси дині? (Діленням)
Самостійний запис розв’язання задачі.
виразом (12 : (12 - 9) = 4 (р.));
3)Порівняльний аналіз розв’язання задач.
Запис на дошці:
12 : (12 - 9) = 4 (р.) (5 + 30) : 5 = 7 (р.)
Загальні ознаки: обидві задачі — на кратне порівняння, на 2 дії. Відмінності: перша дія в першій задачі виражена різницею, в другій — сумою.

 2 Знаходження невідомого множника
— Заповніть порожні клітинки.
□ ■ 6 = 18□ ■ 5 = 35□ ■ 7 = 21
18 : 6 = 3 35: 5 = 7 21: 7 = 3
— Як називаються компоненти при множенні?
— Що невідомо?
— Як знайти невідомий множник?
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що сьогодні вивчили?
Діти хором читають таблицю ділення на 7, у якій закриті відповіді.


Комментариев нет:

Отправить комментарий